جاوا اسکریپت به زبان ساده: جلسه چهاردهم - آرایه (بخش اول)

اگر اخبار اقتصادی می خواهید به تماشای ویدئوهای آنلاین مثل نت فلیکس یا به در یک محیط آنلاین بپردازید، به یک اتصال سریع و با ثبات به اینترنت نیاز دارید اتصال به اکثر هایی که از یک کانکشن ضعیف و پر از لگ برخوردار هستند، موجب می شود که ارتباط شما قطع شود و نتیجهمطلوب حاصل نشود؛ مثلا اگر با دانلود فایل های حجیم از طریق اخبار بازار مسکن اسکایپ یا با تماشای بدون وقفه در نت فلیکس مشکل دارید، من است بخواهید که پایداری اتصال اینترنت خود را چک کنید برای نظارت بر ثبات اتصال به اینترنت، احتیاج به بررسی پینگ در طی یک مدت طولانی دارید به دیگری برای نظارت بر ثبات اتصال به اینترنت نیاز ندارید تمام چیزی که احتیاج دارید، خط فان و اجرای اخبار اقتصاد جهان فان درست است چک کردن پایداری اتصال اینترنت برای نظارت بر ثبات اتصال اینترنت احتیاجی به دسترسی مدیریت و اجرای آن از طریق ندارید کافی است خط فان خود را با فشردن کلیدهای پنجره و ، سپس با وارد کردن باز کنید و دستور زیر را در آن بنویسید - سپس کلید اینتر را بفشارید این دستور از پینگ می گیرد اخبار تولید و تجارت اگر می خواهید از های مختلفی که به آن متصل هستید، پینگ بگیرید، کافی است آدرس آن را جایگزین کنید، یعنی آدرسکه می خواهید به آن متصل شوید را به جای وارد کنید هنگامی که اینتر را فشار می دهید، در فواصل منظم، شروع به گرفتن پینگ از خواهد کرد پیام هایی که ظاهر می شود، حاکی از آن است که با چه سرعتی اخبار شرکت ها قادر به دری پاسخ از هستید در این فرآیند، در هر ثانیه یک پاسخ تازه دری می کنید

برای همین اجازه د که این فرآیند برای مدت زمان زیادی در حال اجرا باشد اگر قابل دسترسی نباشد، پیغام را در خط فان دری خواهید کرد و اگر اینترنت قطع شود، پیغام را در خط فان مشاهده می کنید اگر هیچکدام از این پیام ها را دری اخبار محمود احمدی نژاد نمی کنید، به مقدار که در حال دری آن هستید، نگاه کنید؛ این مقدار به شما می گوید که با چه سرعتی در حال گرفتن پاسخ از هستید اگر اختلاف و تغییر این مقادیر زیاد است، یعنی احتمالا اتصال شما یا خود دچار مشکلاتی شده باشد برای اینکه متوجه شوید مشکل از است یا اتصال شما، از پینگ بگیرید بسیار بعید به نظر اخبار برجام می رسد که با مشکلی روبه رو شود؛ بنابراین هرگونه اختلاف قابل توجه در زمان پینگ، متوجه اشکال در اتصال خواهد بود کلیدهای را برای متوقف کردن فرآیند گرفتن پینگ از بفشارید پس از این کار گزارش کوتاهی در پایان مشاهده می کنید بررسی کنید که چقدر اختلاف بین حداکثر و حداقل در هر دور وجود دارد همچنین بررسی دونالد ترامپ کنید که چه مقدار ه از دست رفته دارید در حالت ایده آل، مقدار ازدست رفته باید صفر باشد پینگ در برابر سرعت اتصال اینترنت من است برخی از کاربران سؤال کنند که آیا سرعت اینترنت می تواند روی زمان پینگ اثر داشته باشد؟ احتمالا تعجب می کنید؛ ولی پاسخ این سؤال منفی است سرعت اینترنت و پینگ دو مؤلفهمتفاوت عربستان هستند سرعت دانلود، میزان سرعت گردش اعات است؛ درحالی که پینگ، مدت زمان پاسخ گرفتن است مثلا، می توانید سریع ترین اتصال در جهان را داشته باشید اما زمان پاسخ پینگ به واسطه یک نایدار پایین باشد که به این ترتیب، این اتصال بسیار سودمند و راضی کننده نخواهد بود اگر از طریق به اینترنت متصل هستید، من است جنگ ایران و عربستان روی نرخ پینگ تأثیر داشته باشد به همین خاطر برای دری نرخ پینگ بهتر، اطمینان حاصل کنید که به یک سریع متصل هستید بیشتر بخوانید سرویس موسیقی به اجتماعی اختصاصی عرضه می شود حل مشکل لود نشدن تصاویر بزرگ که در سال شکست خوردند بدیهی است که م برای بازدید از طراحی سایت به آن مراجعه نمی کنند آن ها به اخبار صنعت، معدن و بازرگانی محتوای سایت توجه می کنند و طراحی تنها ابزار ارائه محتویات به روشی کاربردی و قابل درک است برای طراحی موفق و کارآمد سایت، می توان از ۱۲ الگوی رایج استفاده کرد که عبارتند از ۱ الگوی کارت ها ۲ الگوی ای ۳ الگوی مجله ۴

الگوی بدون کانتینر ۵ الگوی تقسیم صفحه ۶ الگوی یکیشن های وب تک صفحه ای - ۷ الگوی اخبار مسکن و عمران ۸ الگوی ۹ الگوی متقارن افقی ۱۰ الگوی متقارن مایل به افقی ۱۱ الگوی متقارن شعاعی یا چرخشی ۱۲ الگوی نامتقارن توجه داشته باشید که چگونه طرح وب خود را در قدرتمندترین قالب من ارائه دهید در این بخش به معرفی ۶ الگوی طراحی اول می پردازیم ۱ الگوی کارت ها صورت مسئلهمرو سایت بخش بزرگی از تعامل با اخبار بورس آن است؛ اما نمایش جزئیات در سایت، باعث درهم ریختگی صفحه نمایش می شود راهبردکارت ها در این الگو سایت را قادر می سازند که حجم سنگینی از محتوا را به روشی قابل فهم نمایش بدهد همانطور که در کتاب مطرح شده است، الگوی کارت ها در آینده ای نزدیک همه گیی شود و البته موفقیت این الگو مستقیماً به کاربردهای بورس کالا آن گی دارد کارت ها به عنوان ظرفی برای اعات قابل کلیک عمل می کنند در واقع، --ها پیش نمایشی هستند که به کاربران ک می کنند تا محتوای مورد نظر پیدا کنند سبک کارت ها در هر سایتی متفاوت است؛ اما اکثراً شامل یک تصویر و توضیحی در ادامهآن و نیز برخی توابع فردی مانند لایک در و ریتوییت در است علاوه بر این، آینده نگر بازار کارت ها در طراحی واکنش گرا ریسپانسیو به خوبی عمل می کنند هر کارت به صورت خودکفا عمل می کند و محل قرارگیری آن ها می تواند متناسب با هر صفحه نمایشی تنظیم شود طراحی سایت ریسپانسیو یک روش طراحی برای و دستگاه های کوچک تر از رایانه است در این راهبرد، طراح ابتدا وب سایت را متناسب با عرض دستگاه های کوچک اخبار بیمه تر از رایانه مثل و و طراحی و پیاده سازی می کند ؛ سپس در عرض های بزرگ تر نیز قالب طرح را تست و آن را متناسب سازی می کند البته این روند تازه ای نیست و در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده است؛ اما از آنجا که طبق آمار در حال حاضر کاربران بیشتر آمار استفاده از فضای وب را دارند، دیگر تمام صاحبان وب سایت اخبار خودرو وب مسترها ، سایت خود را با راهبرد - طراحی می کنند روز به روز وب مسترهای بیشتری در حال روی آوردن به این روش طراحی سایت هستند و سعی می کنند که محتوای خود را روی دستگاه های کوچک نیز به خوبی نمایش دهند

دستگاه های ها به دلیل کوچکی ابعاد صفحه نمایش برای قرار دادن محتوا روی سایت محدودیت زیادی ایجاد می کنند؛ مقالات مدیران اما این امر یک نقطه قوت محسوب می شود؛ چرا که محتوای غیر ضروری از جلوی دید کاربر حذف می شود و کاربر با ورود به سایت از طریق سریع تر به خواسته خود می رسد در سایت هایی که محتوای زیادی دارند، الگوی کارت ها ویژگی های زیر را ارائه می کند دیداری است به این معنی که به دستورالعمل نیاز ندارد در طراحی ریسپانسیو اخبار نفت و پتروشیمی به صرفه است به دلیل اینکه کارت ها مستقل از یکدیگر هستند و محل قرارگیری آن ها می تواند متناسب با هر صفحه نمایشی تنظیم شود قابلیت اشتراک گذاری دارد اشتراک گذاری محتوای مشخص در رسانه های اجتماعی از این طریق آسان است چندمنظوره است به این معنی که می تواند با طیف گسترده ای از سبک های سایت مورد استفاده اخبار فرهنگ و هنر قرار بگیرد نکاتهمهکارت ها را در وضعیت قابل کلیک قرار د، نه فقط بعضی از کارت ها را بر اساس قانون فیتس، این فرآیند تعامل کاربر را دوست داشتنی تر می کند هر کارت روی یک مفهوم اصلی تمرکز می کند و نه بیشتر در غیر این صورت، هدف کارت خدشه دار می شود هنگام انتخاب تصاویر، صفحات نمایش کوچک تر را مد نظر داشته دنیای بورس باشید پیچیدگی ایجاد نکنید کارت ها زمانی که ساده تر باشند، در ارائه مطالب بهتر عمل می کنند تایپوگرافی عمومی و توصیفات مینیمال به مرور سایت ک می کند ۲ الگوی ای صورت مسئلهسایت های دارای محتوای سنگین، تمایل دارند همه آیتم های ابتدایی سایت را با سلسله مراتبی برابر نمایش بدهند راهبرددر ساختار کچاد ای، مرور وب سایت راحت تر است کارت ها در قالب ، تقریبا همیشه از یک نوع هستند ظاهر الگوی ، در مقایسه با ظاهر لیست ساده، گزینه های بیشتری برای مرور کردن ارائه می دهد که باعث می شود این سبک فضایی مؤثرتر داشته باشد کارت ها در این الگو می توانند در اندازه، فاصله گذاری و تعداد ستون ها متفاوت باشند سایت وپارس هایی مانند هافینگتون پست برای محسوس نبودن قالب توری مرتب در گزینه هایشان د هستند درحالی که یوتیوب تشکیلاتی سخت گیرانه با ردیف هایی مرتب و دسته بندی های گروهی دارد مانند کانال ها و

نکاتبه فضای آزاد یا عدم وجود فضای کافی در سایتی مانند دیپلی توجه کنید؛ چون این فضا در نحوهبازدید کاربران تأثیرگذار وسین است وجود فضای گسترده روند کار را آهسته تر می کند؛ اما توجه بیشتری روی هر آیتم قرار می دهد در فضای مینیمال روند کار سریع تر است؛ اما این ریسک را هم دارد که برخی از مفاهیم در میان شکاف ها از قلم بیفتند سازگاری یک امر مهم است؛ خصوصا زمانی که برای دستگاه های مختلف طراحی می کنید مطمئن شوید که طراحی حاریا ریسپانسیو شما در نقاط توقف مختلف قابل تشخیص بماند با ای شامل ۱۲ ستون اصلی و ابزارهایی مانند شروع کنید ۳ الگوی مجله صورت مسئلهیک سایت محتویای زیادی در دسته بندی چندگانه دارد که به طور منظم به روزرسانی می شوند راهبردپیش از وب سایت ها، مجله ها با این مسئله روبرو بودند و فت هایی که آن ها ارائه ثتوسا کردند همچنان ماندگار هستند اندازه های تناوبی ستون ها، کارت ها و سرخط ها، یکنواختی گرید را از بین می برد و درعین حال، مفاهیم متنوعی را به نمایش می گذارد الگوی مجله چگونگی نمایش محتوا را تغییر داده است سمت چپ صفحه نمایش من است در اختیار ای از کارت ها باشد؛ درحالی که سمت راست لیستی از لینک های متنی سپ را در بر دارد به عنوان مثال، سایت بازفید را ببینید رُکن اول نمایش دهنده محتوا است که پس از هر تصویر، توضیحاتی مرتبط با آن به صورت مفصل آمده است ستون میانی شامل محتوای روز و توضیحی به صورت خلاصه در زیر تصویر و رُکن آخر شامل روند کلی است که تعدادی عکس بدون توضیحات را در بر دارد به فن بیان آن ها توجه ثنور کنید رنگها و اندازه متن ها متنوع هستند تا کارکرد ها را نشان دهند و یک سلسله مراتب دیداری ایجاد کنند نکاتاین الگو مانند مجلات چی بر تصاویر تأکید دارد همانند تایم، وِب اِم دی، و وایِرد، معمولا یک تصویر اصلی روی صفحه وجود دارد تا قبل از اینکه کاربران تصاویر کوچک تر و ثانوی را به طور اجمالی مرور کنند، شستان تمرکز کاربر را جلب کند یکی از ویژگی های این سبک، یک منوی عمودی در هر دو طرف یا منوی افقی است ۴ الگوی بدون کانتینر - صورت مسئلهیک سایت برای ارائه داده ها، یک رویکرد مینیمالیستی می خواهد راهبردالگوی بدون کانتینر ، حداقل ها را به سطح بعدی می برد، تمام ظواهر غیر ضروری را کنار می گذارد و از قراردادهای زنگان دیگر سایت ها دور می شود این الگو به جای تقسیمات واضح، بر ویژگی های دیداری، گروه بندی و مفهوم مشترک برای نمایش روابط متکی است

از لحاظ تاریخی، طراحی وب بر طرح بندی های خطی و ساختاریه سطح بالا برای نمایش اعات استفاده می کند این روش به خوبی عمل می کند؛ اما با گزینه های بیشتری که امروزه در دسترس است، فسرب طراحان می توانند سبکهای غیر متعارف را امتحان کنند؛ نظیر سایت های آژانس پابلیک لایبرِری، سهامی و فشن سایِن اِن وای که همهمقادیر آن مدرن و آوانگارد به نظر می رسد طراحی بدون کانتینر ، قدرت بیشتری به محتوای خود منتقل می کند با این حال، باید به سلسله مراتب بصری توجه بیشتری شود میزان تأثیرگذاری این خکاوه الگوی ریسک پذیر به چگونگی طراحی طراحان آن گی دارد اغلب به صورت مینیمالیسم، محتوای سایت خود را نادیده می گیرد لینک ها همه متنی هستند بدون کلید و یک طراحی بصری انه توضیح می دهد که هر محتوا مربوط به چیست نکاتفن بیان در طراحی بدون کانتینر حیاتی است اندازه، وزن فونت و رنگ همگی در محل قرارگیری تقسیم گکیش کننده های واضح مرتبط هستند از متن بزرگ برای تیتر، متن کوچک تر برای توضیحات ثانویه و متن آبی رنگ برای لینک های خارجی استفاده می کند برای جلوگیری از آشفتگی، الِمان های بیشتری را قابل کلیک کنید زمانی که کاربر نسبت به یک الِمان دچار ابهام شده است، برای اولین بار به صورت آزمایشی روی آن کلیک می کنند سصوفی سایت های با محتوای سنگین با این فت مشکل دارند اگرچه اِی اواِل نشان داد که این اان وجود دارد اما همیشه ایده آل نیست ۵ الگوی تقسیم صفحه ا صورت مسئلهیک سایت دو دسته مفهوم اصلی دارد که هر دو به یک اندازه مهم هستند راهبردالگوی تقسیم صفحه یک روش منطقی و مرسوم برای ارائه دو عنصر متضاد است که هردو کفرآور عنصر به یک اندازه مورد توجه هستند تقسیم صفحه یک انتخاب برای نمایش دو عنصر کانونی به طور همزمان است که آن ها را در برابر یکدیگر قرار می دهد و مقایسه می کند همانطور که مثال آدیداس نشان می دهد در واقع زمانی که نمی دانید کدام یک از دو اِلمان برجسته تر نمایان می شود، بهترین انتخاب این است که هر دو را وگردش انجام دهید این الگو برای زمانی که سایت مباحث کاملا متضاد را ارائه می دهد مناسب است، مانند جنسیت ها در سایت ۶۲ مُدِلز کاربران از همان ابتدا حق انتخاب دارند بنابراین سایت زمان را برای نمایش هر دو گزینهغیر ضروری هدر نمی دهد همچنین الگوی تقسیم صفحه مانند سایت پژو این فرصت را می دهد که دو دکمه فراخوان شمواد عمل -- یا به اختصار نمایان شوند این سبک از همان زمان همواره در جهت زیباتر شدن رشد کرده است

رایج ترین شیوه آن، داشتن یک متن در نیمی از صفحه است و یک تصویر هِدِر که در نیمه دیگر قرار می گیرد همانند سایت لورِن ویک وِیر دیزاین در این الگو هر دو طرف صفحه وب سایت، دو نمود از یک مفهوم هستند نکاتالگوی کالا4 تقسیم صفحه برای مقایسه کردن ایده آل است در این راستا طراح پاتریک نیل نیز بر ایجاد دوگانگی به وسیلهویژگی های متضادی همچون رنگ های مخالف، اندازه متن متفاوت، ماهیت تصویر و غیره تأکید می کند سادگی مِنو و ماهیت یکپارچه آن را حفظ کنید در حالت ایده آل بهتر است که مِنو در بالای صفحه، جایی که واضح باشد گکوثر قرار بگیرد و در هر دو طرف اعمال شود الگوی تقسیم صفحه به همان اندازه که محتوا رشد پیدا کرده، توسعه داده نشده است بنابراین آن را در سایت های دارای محتوای سنگین اعمال نکنید در قسمت بعدی به معرفی ۶ الگوی طراحی دوم پرداخته می شود با ما باشید بیشتر بخوانید ۱۲ الگوی آنالیز شده و بدون محدودیت طراحی تاپیکو سایت قسمت دوم موزه‌ی طراحی وب ‌ جایی برای مرور خاطرات گذشته‌ اشتباهات خطرناک در طراحی وب‌سایت مربوط به کسب و کار ۴ یکیشن متن باز جایگزین اینفوگرافیک ۵ خطای متداول در و ‌های درون صفحه‌ای تعریف آرایه آرایه یا در واقع نوعی متغیر است که به جای یک مقدار مشخص می تواند مقادیر بیشتری را در خود ذخیره سباقر کند آرایه خودش نوعی آبت است که ویژگی ها و قابلیت های مخصوص به خود دارد مثلا فرض کنید می خواهید در یک نام دوستانتان را در یک متغیر داشته باشید در حالت عادی باید تک تک نام ها را در یک متغیر جداگانه ذخیره کنید = = = حالا اگر به جای این ها بخواهید ۱۰ اسم دیگر اضافه کنید و خیلی فوری به هر یک دسترسی سفارود داشته باشید یا به طور کلی روی همه آن ها با یک خط کد تغییر ایجاد کنیم، باید روی تک تک آن ها تغییر ایجاد کنیم ولی این کار زمان بر و غیر دارد است پس راه چاره ما ساخت آرایه است! روش ساخت آرایه یک متغیر با نام دلخواه تعریف کنید دو [] باز کنید آیتم های مورد نظر خود را بین دو براکت [] بنویسید بین هر یک از پاسا آیتم ها علامت قرار دهید آیتم های شما می توانند هر چیزی مثل عدد، متن و باشند - = [

] مثلا در همین مثال بالا می توانیم یک آرایه با نام دوستان ایجاد و تمامی متغیرها را در آن ذخیره کنیم = [ = ]؛ حالا اگر ما در جریان کاان بخواهیم را صدا بزنیم، چه باید کنیم؟ هر یک از آیتم های یک آرایه دارای شماره منحصربه فاراک فردی است که از طریق آن می توانیم به آیتم دسترسی داشته باشیم شماره های آیتم های یک آرایه از صفر شروع می شود و تا - ادامه دارد تعداد آیتم های آرایه است دقت کنید که شماره آرایه ها از صفر شروع می شود پس اولین آیتم آرایه شمارهصفر را دارد نه یک! مثلا برای صدا زدن در آرایه بالا، ابتدا نام آرایه را می نویسیم لکما و در کروشه باز و ه شماره آن را می گذاریم! در این مثال می شود = [ ] طول آرایه هر آرایه یک متد طول دارد که به ما می گوید این آرایه چه تعداد آیتم در خود ذخیره کرده است! برای دسترسی به طول هر آرایه دستور را به کار می بریم برای مثال = [ ] طول آرایه برابر ۴ است؛ یعنی چهار آیتم دارد از طول آرایه قجام ها استفاده های زیادی می شود مثلا وقتی می خواهیم چک کنیم که آیا آرایه خالی است یا خیر، از دستور استفاده می کنیم در واقع فرض کنید در یک واقعی، یک دستور به می دهید معمولا در وب یکیشن های امروزی پاسخ در قالب یک آرایه من است بازگردد در مثال زیر برای اینکه ببینید آرایه خالی است یا خیر، به صورت زیر می های وب نویسیم != { // یعنی اکر آرایه ما خالی نبود و مقداری در آن ذخیره شده بود }متدهای آرایه ها نیز مانند آبت ها اان ایجاد تغییرات دارند در واقع جاوا اسکریپت ابزارهایی برای کار با آرایه ها به ما داده است که ما به این ابزارها متد می گوییم متدها در آرایه ها کارهای مختلفی روی آن آرایه انجام می دهند مثلا دریشمک بعضی از متدها ش آیتم ها در آرایه را تغییر می دهد، برخی متدها آیتم هایی را از آرایه حذف یا به آن اضافه می کند و در این جلسه قصد داریم مهم ترین متدها در آرایه ها را با هم مرور کنیم قاعده کلی استفاده از متدها در آرایه مشابه آبت ها در جلسات پیش، برای صدا زدن یک متد روی یک آرایه، کافی است آن آرایه را فالوم بنویسیم و یک علامت و سپس نام متد مورد نظر را بنویسیم تا تغییرات تعبیه شده در آن متد روی آرایه ما انجام شود

متد همانطور که از نامش پیدا است، آرایه شما را به یک جمله استرینگ تبدیل و آیتم های آن را به ک از هم جدا می کند! با هم مثال زیر را برای درک بهتر مرور می کنیم = [ ] - = در این مثال یک آرایه وساپا داریم در ادامه گفته ایم که این آرایه را به استرینگ تبدیل کن در نهایت برای اینکه این خروجی را در جایی نشان دهیم، یک المان اچ تی ام ال با آی دی - را برای نمایش خروجی انتخاب کرده ایم به همین سادگی! متد متد جوین دقیقا همان کار متد را انجام می دهد؛ با این تفاوت که شما می توانید آیتم های آرایه را با حرف خپارس دلخواه از هم جدا کنید در واقع در متد نتیجه نهایی توسط از هم جدا شده است ولی در متد این علامت را ما تعیین می کنیم به مثال زیر دقت کنید تا منظوان را بهتر متوجه شوید = [ ] - = * نتیجه نهایی در مثال بالا به صورت زیر خواهد بود * * * متد این متد آخرین آیتم از آرایه ما را بی دارد در واقع وقتی می خواهید خزامیا آخرین آیتم آرایه را از آن بردارید، کافی است نام آرایه را بنویسید، یک نقطه بگذارید و متد پ را در ادامه آن بنویسید! = [ ] در این مثال آخرین آیتم آرایه یعنی از آرایه حذف خواهد شد این آیتم برداشته شده کجا می رود؟ آیا این آيتم به کلی حذف می شود؟ پاسخ منفی است اگر این متد را با استفاده از یک متغیر ساذری بنویسید، خواهید دید که نه تنها به طور کلی حذف نمی شود، بلکه آخرین آیتم آرایه خودش در قالب یک متغیر ذخیره و به شما نمایش داده می شود مورد زیر را امتحان کنید = [ ] = حالا اگر متغیر را خروجی بگیریم، می بینیم که دارای مقدار است و اگر آرایه اولیه را خروجی بگیریم، می بینیم که در آن خبری از به عنوان دفرا آیتم آخر حذف شده نیست یعنی آیتم آخر آرایه ما خودش در یک متغیر جدید ذخیره شده است متد وقتی می خواهیم یک آیتم به آرایه اضافه کنیم، از این متد استفاده می کنیم استفاده از این متد هم بسیار ساده است و تنها باید بعد از نام آرایه کلمه را بنویسید! سپس دو پرانتز باز کنید و آیتم مورد نظر خود را به صورت استرینگ سخوز یا عدد در داخل آرایه پوش اضافه کنید! مثال زیر را مشاهده کنید = [ ]

// یک آیتم با نام به انتهای آرایه اضافه می شود اگر از آرایه مجددا خروجی بگیریم، خواهیم دید که به جای ۴ آیتم ۵ آیتم دارد و به صورت زیر ه است = [ ] تغییر یک آیتم در آرایه شاید گاهی پیش بیاید که با بعضی دوستان، رابطه تان تیره دفارا و تار شده است و وقت آن رسیده که یک دوست جدید را جایگزین آن ها کنید! در اینگونه مواقع جاوا اسکریپت یک راه حل ساده در اختیارتان قرار می دهد کافی است نام آرایه و شماره آن را داخل کروشه بنویسید و با قرار دادن مساوی روبه روی آن، مقدار جدید مورد نظرتان را بدان اختصاص دهید به همین سادگی! = [ ] [ ] = در شاراک مثال بالا در واقع ما به جای آیتم در آرایه، یک مقدار جدید به نام را جایگزین کرده ایم حالا اگر مقدار ا [ ] را خروجی بگیریم، به جای مقدار اولیه، با مقدار جدید آن یعنی روبه رو خواهیم شد متد اگر می خواهید مراحل اضافه و کم کردن در آرایه و تغییر آیتم ها را با دقت بیشتری انجام دهید، باید از اسپلایس استفاده حتوکا کنید در واقع شاید ما همیشه نخواهیم آیتم ها را به انتهای آرایه اضافه کنیم حذف آیتم ها از آرایه نیز من است در محل متفاوتی به غیر از شماره آخر باشد برای این کار از متد استفاده می کنیم از متد هم برای اضافه کردن آیتم ها به آرایه استفاده می شود هم برای حذف کردن آن ها در قدم اول ما حذف آیتم ها از آرایه خرینگ را مرور می کنیم و در مرحله بعد آیتم های جدیدی به این آرایه اضافه می کنیم حذف آیتم از آرایه با ک در ما باید چند پارامتر مهم وارد کنیم این پارامترها به شرح زیر هستند کدام آیتم ها را باید حذف کنم؟ کدام آیتم ها را اضافه کنم؟ این کارها را از کدام خانه آرایه شماره آیتم شروع کنم؟تا چند آیتم آن طرف تر این شکف کار باید ادامه پیدا کند؟برای درک بهتر صحبت هایمان، ابتدا مثال زیر را با دقت نگاه کنید = [ ] این آرایه چهار آیتم دارد ما می خواهیم فقط و فقط آیتم را از آرایه حذف کنیم برای این کار ابتدا باید بدانیم که در متد باید چند پارامتر اصلی داشته باشیم! هر کدام از این پارامترها درون پرانتز نوشته می شوند دسانکوح و عملیات اسپلایس یا جداسازی از آرایه را انجام می دهند پارامتر اول پارامتر اول عدد در مثال بالا می گوید از از شماره چندم آرایه که از صفر شروع می شود باید شروع به حذف کردن آیتم ها کند ما قصد داریم آیتم را از این آرایه حذف کنیم بنابراین باید بدانیم که شمارش آیتم های یک آرایه از صفر شروع می شود نه پلاسک از یک! بنابراین آیتم دومین آیتم از این آرایه محسوب می شود نه سومین آیتم در واقع آیتم شماره صفر محسوب می شود نه آیتم شماره اول پارامتر دوم پارامتر دوم همان عدد در مثال بالا می گوید حالا که می دانیم از شماره چندم آرایه قرار است شروع به حذف کنیم، چند مورد از آیتم هایی را که بعد از این شماره قرار قپیرا گرفته اند حذف کنیم! در اینجا ما تنها می خواهیم یک مورد را حذف کنیم پس عدد ۱ را قرار داده ایم تا تنها شماره دوم این آرایه حذف شود

در مثال زیر می خواهیم آیتم اول از آرایه زیر را حذف کنیم! برای این کار باید به اندازه یک آیتم، از آیتم شماره صفر شروع به حذف کنیم = [ ] // حذف کردن آیتم از آرایه چکارم در این حالت آرایه ما به صورت زیر خواهد بود نکته مهم اگر قصد حذف آیتمی از آرایه نداشته باشیم آن وقت چه کنیم؟ در این صورت عدد دوم را می گذاریم! تنها وقتی که قصد حذف آیتمی از آرایه داریم باید عدد م! اگر در متد جای عدد دوم را خالی بگذاریم، تمامی آيتم هایی که بعد از عدد اول قرار دارند حذف خواهند شد برای شاوان مثال در زیر، از شماره اول، یعنی اولین آیتم آرایه فرآیند اسپلایس را شروع کرده ایم و تمامی موارد بعدی را حذف کرده ایم = [ ] = در این حالت آرایه ما به صورت زیر خواهد بود اضافه کردن آیتم های جدید به ک متد متد تنها برای حذف آیتم ها از آرایه نیست! در واقع این متد می تواند برای افزودن آیتم به آرایه قشهد نیز به کار گرفته شود فرض کنید همچنان ما یک آرایه به نام مشابه زیر داریم و می خواهیم آیتم را بین و قرار دهیم = [ ] پارامترهای مورد نیاز ما برای این کار همانند مواقعی که قصد حذف یک آیتم داریم، چند مورد هستند پارامتر اول از کدام شماره قصد اضافه کردن آیتم به آرایه داریم پارامتر دوم آیا موردی از وایران آیتم های آرایه باید حذف شود و سپس آیتم های جدید اضافه شوند؟ اگر قصد حذف هیچ آیتمی را نداشته باشیم، این پارامتر را صفر می گذاریم؛ در غیر این صورت تعداد آیتم هایی را که می خواهیم حذف شوند، قرار می دهیم پارامتر سوم هر چه بعد از پارامتر دوم نوشته می شود به عنوان آیتم جدید به آرایه افزوده خواهد شد این کرازی مورد اختیاری است و زمانی که نمی خواهیم چیزی به آرایه اضافه شود آن را نمی نویسیم در زیر برای افزودن آيتم بین و موارد زیر را نوشته ایم در این حالت آرایه ما به صورت زیر خواهد بود در مثال بعدی می خواهیم هم کار حذف و هم کار اضافه را با هم انجام دهیم! برای مثال آیتم را حذف و دو آیتم جدید به نام گپارس های و را قبل از آیتم وارد کنیم برای این کار در اینجا از آیتم شماره دوم با احتساب اینکه شماره آیتم ها در آرایه ها از صفر آغاز می شود ، یک آیتم عدد دوم در مثال بالا را حذف و به جای آن دو مقدار جدید به آیتم های آرایه در این نقطه اضافه کرده ایم در این حالت آرایه ما به شکل زیر در خواهد آمد متد سغرب گاهی می خواهیم از آرایه ف، یک آرایه جدید بسازیم! در این حالت از متد اسلایس استفاده می کنیم این متد چیزی از آرایه اصلی حذف نمی کند؛ بلکه یک آرایه جدید تشکیل می دهد = [ ] = خروجی به صورت زیر خواهد بود؛ همانطور که می بینید خود آیتم شماره ۲ یعنی نیز شامل آیتم های آرایه جدید می شود سخن پایانیدر آکنتور این جلسه با آرایه ها و نحوه استفاده از آن ها به ک متدهای آرایه آشنا شدیم آرایه ها نقش فراوانی در نویسی دارند و به همین خاطر یادگیری اصول اولیه آن ها ک زیادی به شما خواهد کرد در جلسات آینده باشید بیشتر بخوانید چرا جاوا اسکریپت در میان ‌‌ نویسان محبوب است؟ جاوا اسکریپت به زبان ساده - جلسه شانزدهم واحصا - رویدادها یا ایونت‌ها جاوا اسکریپت به زبان ساده جلسه پانزدهم - تعریف حلقه و جاوا اسکریپت به زبان ساده جلسه سیزدهم - آبت‌ بخش دوم - پیشرفته جاوا اسکریپت به زبان ساده جلسه دوازدهم - آبت بخش اول


جاوا اسکریپت به زبان ساده: جلسه چهاردهم - آرایه (بخش اول)