تاثیر میوه و سبزیجات در تعیین جنسیت جنین

بیدار شدن مکرر در خواب به گزارش گروه اجتماعی مشرق ، بسیاری از خانم های باردار در طول دوران بارداری دغدغه های زیادی درباره زیبایی نوزادشان دارند برخی از سوالات که ذهن آنان را درگیر می کند درباره این موضوع است که چه کنیم یا چه بخوریم که نوزادی زیبا داشته باشیم انتقال صفات مادر در دوران بارداری به فرزند تربیت نه از ۷ سالگی شروع می شود، نه ۳ سالگی و نه چند ماهگی بلکه از دوران جنینی است که همه چیز شکل می گیرد روایت های بسیاری وجود دارد که در آن بر اهمیت دوران بارداری مشکلات خواب و سلامت روحی و روانی مادر باردار تاکید شده است بنابراین، این دوران نه تنها برای جنین بلکه برای مادر هم بسیار مهم و تاثیرگذار است درواقع اضطراب یا آرامش روانی مادر در دوران بارداری به جنین منتقل می شود و هر دو را تحت تاثیر قرار می دهد پس برای این که مادر و جنین هر دو در آرامش و سلامت روحی و جسمی باشند، باید هم مادر و هم اطرافیان او به ویژه پدر نکاتی را در نظر داشته باشند و رعایت کنند خواندن سوره های مبارکه مریم و ص «همشهری آیه» نوشت در تاکید مشکلات خواب شده خانمی که فرزندی در راه دارد، تلاوت قرآن را فراموش نکند البته درباره این که چه سوره هایی از قرآن برای سلامت روان مادر و جنین و همچنین بارداری و وضع حمل آسان، مفید است، روایت های مختلفی نقل شده است در کتاب «بحارالانوار» از امام صادق ع نقل است که فوده اند «خواندن سوره های مبارکه مریم و ص در دوران بارداری مفید است » نکته دیگری که در این کتاب به نقل از امام باقر و امام صادق ع بر آن تاکید شده، این است که خانم ها سعی کنند در طول بارداری تا حد اان مشکلات خواب و درمان بی خوابی دایم الوضو باشند در واقع وضو داشتن نوعی آمادگی برای تقرب به خداوند محسوب می شود و روح ونفس مادر و جنین او را نورانی و روشن می کند همچنین در روایات متعددی به نقل از امام باقر و امام صادق ع به جا آوردن نماز شب به زنان باردار توصیه شده است اهمیت صله رحم در تفسیر «مجمع البیان» به نقل از امام باقر ع روایت است «معنای تقوا از ارحام این است که از قطع صله رحم بپرهیزید » بنابراین چنین دستوری به طور مطلق آمده است و افرادی که گمان می کنند در دوران علت بی خوابی در شب بارداری نباید با دوستان و اق رفت و آمد داشته باشند، کاملا در اشتباه اند چرا که صله رحم در روحیه مادر نقش بسیار موثری ایفا می کند شرکت در اهل بیت ع کارشناسان دینی به خانم های باردار توصیه می کنند در مجالس ائمه معصومین ع شرکت کنند در این میان، شرکت در حضرت سیدالشهدا ع و همچنین مشرف شدن به ان های زیارتی بسیار مهم و موثر خواهد بود آرامشی که مادر بر اثر حضور در این ان ها به دست می آورد بر جنین نیز تاثیر خواهد گذاشت مادر موثرترین فرد در زندگی عوارض نخوابیدن در شب هر انسانی پایگاه جامع اع رسانی پزشکی سلامت نیز در این باره می نویسد دوران جنینی بسیار مهم است اولین ذهنیتی که انسان از زندگی پیدا می کند، در دوران جنینی شکل می گیرد و این ذهنیت در نهایت می تواند باعث موفقیت یا ناکامی باشد

وقتی می گوییم مادر موثرترین فرد در زندگی فرزند است، در درجه اول به دلیل ارتباط بسیار نزدیک مادر و جنین در دوران بارداری است؛ به طوری که اگر مادر حالت عصبی داشته باشد، این حس به جنین منتقل می شود برخی نوزادان بعد از به دنیا بیدار شدن مکرر در خواب آمدن ناآرامی هایی دارند که به نظر می رسد بر اثر نگرانی ها و حالت های عصبی مادر در دوران بارداری باشد تاثیر مثبت اندیشی مادر بر سلامت روان جنین جنین از مادر تغذیه می کند پس اگر غذایی که مادر می خورد با لذت باشد، ارتباط های اجتماعی محبت آمیز و دوستانه و دیدی مثبت به همسر، خانواده و زندگی اش داشته باشد، اثر بسیار خوبی بر جنین خواهدگذاشت بچه هایی که خوب ارتباط برقرای کنند و همیشه شادند و لبخند به لب دارند، معمولا مادرانی با افکار مثبت داشته اند بد خوابی این مادران در آرامش با جنینشان صحبت و عشق و محبت را به او منتقل کرده اند احساس لذت مادر از بارداری و حرکت های جنین، به جنین منتقل می شود و این موضوع باعث تامین سلامت روان او خواهد شد اگر مادر احساس های مثبت داشته باشد، می تواند جنین خود را به سمت داشتن زندگی خوب هدایت کند اگر مادر قبل و بعد از تولد فرزندش افکار مثبت نداشته باشد و مرتب دچار ترس و تنش شود در نتیجه فرزندش از عشق، علاقه، اعتمادبه نفس و محروم می ماند منبع مشرق نیوز به گزارش علت بی خوابی در شب سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز، مصرف غذاهایی که منابع غنی از دو ماده کلسیم و منگنز هستند مثل سبزیجات سبز رنگ پیش از باردار شدن، احتمال به دنیا آوردن فرزند را افزایش می‌دهد متخصصان با مطالعه روی گروهی از زنان داوطلب متوجه شدند که با دنبال کردن این رژیم غذایی، ۸۰ درصد از آنها فرزند بدنیا آوردند از سوی دیگر زنانی که بیشتر از خوراکی‌های حاوی پتاسیم و سدیم مثل موز و سیب زمینی استفاده کرده بودند، احتمال پسرزایی بیشتری داشتند البته این مورد درمان خواب سبک دوم هنوز به طور جداگانه مورد آزمایش قرار نگرفته است این متخصصان معتقدند که دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص و درست به زوج‌های جوان ک می‌کند که جنسیت کودک خود را تا حد زیادی بتوانند تعیین کنند به گزارش روزنامه دیلی میل، این رژیم غذایی باید چندین هفته پیش از باردار شدن به کار گرفته شود این متخصصان برای دستیابی به نتایج فوق مدت ۵ سال روی ۱۷۲ زوج آزمایش کردند که تمایل داشتند فرزند داشته باشند ● چه بخوریم؟ انواع معینی از میوه‌ها و سبزی‌ها به خاطر تغذیه‌ای فواید کم خوابی ویژه باید به طور منظم در طول روز انتخاب شوند و این‌ها انواعی هستند که حاوی ویتامین و و فیبرند همچنین تنوع در انتخاب نکته مهمی است، زیرا میوه‌ها و سبزی‌ها مواد مغذی دیگری چون فولات، پتاسیم، کلسیم و آهن را نیز فراهم می‌کنند انتخاب متنوع باعث می‌شود که ما از فواید بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها بهره‌مند شویم بر طبق توصیه متخصصین تغذیه، مصرف مل‌های رژیمی به جای میوه و سبزی کار اشتباهی است

زیرا مل‌ها فواید تغذیه‌ای شناخته شده یا ناشناخته میوه‌ها و درمان خواب سبک سبزی‌ها را ندارند غذاهای غنی از فولات خطر نقص‌های تولد را کاهش می‌دهد لوبیاهای خشک، کلم دکمه‌ای، مارچوبه، آب گوجه فرنگی و آب پرتقال منابع غنی از فولات هستند ● اندازه هر واحد به پیشنهاد انستیتو ملی سرطان یک واحد میوه و سبزی عبارت است از ۱ یک میوه متوسط یا نصف فنجان میوه شده ۲ سه چها فنجان یا ۱۸۰ میلی‌لیتر آب میوه صد در صد خالص ۳ یک چها فنجان میوه خشک ۴ نصف فنجان سبزی‌های خام بدون برگ یا پخته شده ۵ یک فنجان سبزی‌های برگ‌دار خان مثل کاهو ۶ نصف فنجان، بی خوابی های عاشقانه لوبیای پخته، نخود، عدس، لوبیای قز و لوبیای چیتی در انتخاب میوه‌ها و سبزی‌های دریی و روزانه افراد، انستیتوی ملی سرطان توصیه می‌کند حداقل یک واحد میوه یا سبزی غنی از ویتامین در روز انتخاب شود حداقل یک واحد میوه یا سبزی غنی از ویتامین در روز انتخاب شود حداقل یک واحد میوه یا سبزی غنی از فیبر در روز انتخاب شود چندین واحد از سبزی‌های خانواده کلم در هفته نقش حفاظتی در برابر برخی سرطان‌ها دارند ▪ منابع غنی از ویتامین زردآلو، گک، هویج، کلم‌پیچ، کاهو، بد خوابی انبه، برگ ل، کدو تنبل، اسفناج، سیب‌زمینی شیرین، کدو زمستانی ▪ منابع غنی از ویتامین زردآلو، گل کلم، کلم، گک، گریب فروت، خربزه، کیوی، انبه، برگ ل، پرتقال، آناناس، اسفناج، توت فرنگی، فلفل دلمه‌ای، نارنگی، گوجه فرنگی، هندوانه، آلو ▪ منابع غنی از فیبر سیب، موز، انگور سیاه، کلم بروکسل، هویج، گیلاس، نخود و لوبیای پخته، خا، انجیر، گریب فروت، کیوی، پرتقال، گلابی، آلو، تمشک، اسفناج، توت فرنگی، سیب زمینی شیرین منبع سلامت نیوز


تاثیر میوه و سبزیجات در تعیین جنسیت جنین