تغذیه سه ماهه اول بارداری

بهترین مهدکودک در یوسف آباد گرسنگی در شکم مادر تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه آمستردام انجام گرفته است نشان میدهد زنانی که در سه ماهه اول بارداری شان غذای کمی مصرف کرده اند فرزندان ضعیفی را به دنیا خواهند آورد که در دوران بزرگسالی خود دارای ریسک فاکتور بالاتری از ابتلا به حملات و ناراحتی های قلبی خواهند بود کودکانی که مادرانشان بعد از هفته اول بارداری در معرض گرسنگی قرار گرفتند و نیزکودکانی که در زمان قحطی به دنیا آمدند دارای ریسک فاکتورهای بالای ابتلا به حملات وبیماریهای قلبی نبودند اما کودکانی که مادرانشان بهترین مهدکودک در یوسف آباد در هفته اول بارداری دچار قحطی شدند به طور متوسط کمتر از کیلو وزن داشتند و سایز دور سرشان هم کمتر از حد دارد بود زنانی که در دوران قحطی باردار شدند بچه هایی به دنیا آوردند که بعدها دارای سطح بالاتری از انسولین خون بودند وچاقتر بوده و بیشتر در معرض حملات و ناراحتی های قلبی قرار گرفتند قبل از بارداری اگر قبل از بارداری از بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا رنج می برید باید بدانید که عدم رعایت نکات تغذیه ای که منجر به عود کردن عوارض نامطلوب این بیماریها میشود به فاصله کمی قبل از بارداری بهترین مهدکودک در یوسف آباد و همچنین در اوایل بارداری میتواند بر سلامتی جنین شما تاثیر منفی بگذارد اگر از داروهای جلوگیری از بارداری استفاده میکنید بعد از پایان دادن به مصرف شان و همچنین در اوایل دوران بارداری با تجویز پزشکتان می توانید از قرص های مولتی ویتامین استفاده نمایید این قرص ها بخصوص حاوی فولیک اسید میباشند که در تکامل و رشد مغری جنین شما نقش مهمی را ایفا خواهد نمود رژیم غذایی مناسب زنان باردار کارشاسان تغذیه توصیه های عمومی زیر را به شما ارایه میدهند و شما موظف خواهید بود که وعده ها و میانوعده های غذایی بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد تان را آنچنان تنظیم نمایید که شامل مواد غذایی زیر باشد - نان و غلات و برنج - میوه ها و سبزیجات - پنیر، ماست و شیر - گوشت سفید و قز، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و دانه ها - چربی ها و روغن ها و قند ها این مواد اگر چه مغذی نیستند اما میتوانند انرژی بالایی تولید کنند این مواد البته باید در مقادیر پایین مصرف گردند همچنین توصیه میشود بعد از ریزی در مورد رژیم های غذایی تان آن را به کارشناسان تغذیه نشان داده و در مورد اینکه آیا رژیم غذایی تان حاوی تمام گروههای غذایی هست یا نه و اینکه آیا از لحاظ تغذیه بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد ای برای شما کفایت میکند یا خیر از او راهنمایی بخواهید تهوع بارداری در دوران بارداری حتی اگر شما بسیار خوب از خودتان مراقبت نمایید و از رژیم غذایی مناسبی هم برخوردار باشید باز هم من است که از عارضه تهوع بارداری رنج ببرید این عارضه معمولا در سه ماهه اول بارداری بروز می کند هیچ نوشدارویی برای از بین بردن تهوع صبحگاهی وجود ندارد اما توصیه هایی هست که میتواند شما را تخفیف علائم این عراضه ک نماید - هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید و همچنین صبح ها قبل از اینکه از رختخواب برخیزید یک تکه نان بهترین مهدکودک در یوسف آباد سوخاری و یا بیسکوییت ن دار مصرف نمایید - تعداد وعده های غذایی را افزایش و مقدار آنها را کاهش دهید - از خوردن غذاهای چرب و روغن دار خودداری نمایید - بجای اینکه غذاها آب مصرف نمایید آنرا بین وعده های غذایی مصرف نمایید - از مصرف زیاده از حد چای و قهوه خودداری نمایید

در مصرف غذاهای پرادویه، کها و سبزیجات خیلی معطر نظیر پیاز زیاده روی نکنید استفاده از همه گروههای غذایی دوران بارداری ، مولد شرایط جدید زیستی و روانی برای مادر است از جنبه های مختلف ، تغذیه در این دوران از اهمیت و حساسیت بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد زیادی برخوردار است بنابراین لازم است که مادران باردار، رژیم تغذیه ای متفاوت با شرایط عادی و متناسب با شرایط بارداری برای خود در نظر بگیرند در اینجا، رژیم غذایی کاملی که مادران در دوران بارداری باید رعایت کنند از نظرتان می گذرد الف انرژی برای تامین سوخت وساز بدن مادر و رشد جفت و جنین مورد نیاز است منابع تامین کننده آن ، انواع نان ، برنج ، سیب زمینی ، ماکارونی و انواع روغنهای مایع و جامد روغن زیتون ، کره و خامه است البته با وجود این که نیاز به انرژی در این دوران افزایش پیدا می کند، باید توجه بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد داشت که بیش از اندازه از این مواد مصرف نکنی ب پروتئینی که برای ساخته شدن های بدن مادر و جنین مورد نیاز است از گوشت قز، گوشت سفید، تخم مرغ ، شیر، ماست و حبوبات تامین می شود ج ویتامین و املاح که برای حفظ سلامت های جنین و مادر و انجام طبیعی فعالیت های بدن مورد نیاز هستند ویتامین ها و املاح در میوه و سبزیها وجود دارند ویتامین های مهم مورد نیاز دوران بارداری کدام است؟ ویتامین مهمترین نقش ویتامین ، تاثیر در تشکیل سلولهای مغز و شبکیه چشم است ویتامین در جگر، تخم مرغ ، لبنیات ، سبزیجات بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد برگ سبز و زرد رنگ مانند هویج است ویتامین ویتامین ، باعث تقویت ایمنی مادر می شود به همین علت مصرف آن در دوران بارداری توصیه می شود تحقیقات نشان داده است کمبود ویتامین می تواند باعث افزایش فشارخون مادر در ماهه آخر بارداری شود مهمترین منابع ویتامین ، میوه ها بخصوص انواع مرکبات و سبزیجات است

اسید فولیک یکی از مهمترین ویتامین ها، اسیدفولیک است نیاز به این ویتامین به دلیل افزایش حجم خون مادر افزایش می یابد کمبود این ویتامین در هفته های اول بارداری می تواند باعث ایجاد اختلالات بهترین مهدکودک در یوسف آباد عصبی در جنین شود اسیدفولیک به طور عمده در انواع سبزیهای دارای برگ سبز تیره ، لبو، کلم و پرتقال وجود دارد املاح مهم مورد نیاز در دوران بارداری کلسیم به دلیل نقش مهم آن در ساخت اسکلت و استخوان های جنین و جلوگیری از پوکی استخوان در مادر، یکی از مهمترین املاح مورد نیاز در دوران بارداری است نکته قابل توجه این است که متاسفانه مادران به میزان کافی از مواد غذایی حاوی کلسیم استفاده نمی کنند کلسیم در شیر ، ماست ، پنیر، ماهی ساردین و کیلکا وجود دارد هیئت تحریریه نی نی سات


تغذیه سه ماهه اول بارداری